Designstudio webb, våren 2018
YouGo HealthPlan
Vårt uppdrag var att hjälpa företaget YouGo HealthPlan med frågan “Hur gör vi HR- och ledningssidan attraktiv och lättarbetad i vår plattform?”. Uppdraget var specifikt inriktat mot HR-anställda på ett företag och vad de ser i sitt arbete och hur vi kan förtydliga den insamlade statistiken om företagets anställdas hälsa. Detta löste vi genom en komplett omstrukturering av HR-vyn och en ny, minimalistisk design med kraftigt förbättrade navigationsmöjligheter.
Projektdeltagare: Marcus Blomqvist, Joel Peterson, Pontus Rolling och Emelie Siegler.
COAST
Företaget COAST hade skapat en e-kurs om företagshälsa som riktade sig till chefer och HR-ansvariga. De var i behov av en webbplats som skulle kunna både marknadsföra kursen och hysa den. Vårt uppdrag blev att bygga denna webbplats.
Projektdeltagare: Erika Rönnbäck, Josef Marklund, Kajsa Haugen, Joel Holtzberg och Linus Reimertz.
Sales Network
Företaget Sales Network gav oss i uppdrag att skapa en alternativ lösning på deras arbetssätt. För tillfället använder de sig av en pappersblankett för att räkna antal slagna samtal, offertutskick etc. Vår uppgift var att designa en digital lösning, vilket kommer att underlätta för företaget i allmänhet, men chef på Sales Network i synnerhet då denne i dag sammanställer och för in statistiken i Excel-dokument manuellt. En onödigt lång process som vi ville effektivisera genom en digitalisering. Vår lösning ersätter detta papper digitalt samt för statistik över antal slagna samtal, offertutskick etc, i realtid.
Projektdeltagare: William Rönnholm, Nicolas De Bernardi, Mattias Ovesson, Emma Carlsson och Hannes Premmert.
High Five Student
Verksamheten High Five Student gav oss i uppdrag att ta fram förslag på hur H5 Students hemsida kan förändras för att förmedla H5 Students erbjudanden och få studenterna på Högskolan att våga ta kontakt med dem. Lösningen blev en informativ hemsida som är tänkt att förenkla kommunikationen mellan inkubatorn och studenterna genom att förmedla deras erbjudanden och avvärja de rädslor som vi hittade hos studenterna på ett lekfullt men samtidigt seriöst och innovativt sätt.
Projektdeltagare: Alexander Perälä, Emil Johansson, Jesper Hansen och Jonatan Nyberg.
NiW Esportsakademi
Vi fick i uppdrag av Niw Esportsakademi att skapa en portal för att underlätta undervisningen av CS:GO. Problemen bestod i att eleverna lätt blev ofokuserade, hade begränsat utrymme vid datorerna för analoga prov och hjälpmedel, samt att läraren önskade ett sätt att visa taktiker i realtid. Vår lösning är ett digitalt läroverktyg som är inspirerat av e-learningsidor som Team Treehouse.
Projektdeltagare: Luigj Aliqkaj, Klara Gustavsson, Björn Johansson och Nel-Li Morero.
Designing UX for 'Ed
Vi fick i uppgift att designa en tjänst för företag samt studenter att komma i kontakt med varandra i syftet att enklare hitta projekt för studenterna. Vår lösning är att drastiskt korta ner rekryteringsprocessen med hjälp av snabba intryck. Projektet utfördes i samarbete med företaget Sakaciti™.
Projektdeltagare: Hannes Erlandsson, Christoffer Höber, Jacob Paulsson och Sebastian Berlin.
Ung i Halmstad
Vårt uppdrag är att skapa en attraktiv och inspirerande plats för ungdomar att enkelt hitta information och aktiviteter som Halmstad har att erbjuda, samt ett sätt för dem att uttrycka sina åsikter. Målet är att uppmana ungdomar att engagera sig och bidra till utvecklingen av ungdomars upplevelser inom Halmstad.
Projektdeltagare: Rebecca Sälg, Oskar Dodic, Tove Lindgren och Johan Hermansson.
Lagaleden
Markaryds kommun kom till Högskolan i Halmstad i hopp om att digitalisera sin karta över Lagaleden och uppdatera sin betalningslösning som före projektet var checkar som man lämnade in på plats.
Projektdeltagare: Marcus Coleman, Jonathan Friberg, Philip Bendiksen, William Wolff och Jesper Olausson.
Digitala uppgiftsformat
Vi fick i uppdrag av två provutvecklare från Umeå Universitet att ta fram ett interaktivt digitalt uppgiftsformat för att visa på hur en digitalisering av de nationella proven i NO-ämnena kan se ut. I vår brief beskrevs ett av problemen med dagens analoga prov att uppgifter där eleven uppmanas till ett ställningstagande och argumentera för det ger platta svar. Ett tanke de hade var att använda sig av en avatar som bemöter elevens svar för att bidra till en tvåvägskommunikation.
Projektdeltagare: Angelica Do, Ella Arenlind, Erik Segerström, Fredrik Sjunnesson och Johan Andersson.
Coompanion Sverige
Vi kunde identifiera att användarna upplever att det finns mycket text och information angående Coompanions tjänster och erbjudanden. Vi tog del av vad användarna tycker generellt om hemsidan och det visade sig att hemsidan upplevs som gammalmodig, svårnavigerad och förmedlar onödigt mycket text och information. Målgrupp 25–45 år.
Projektdeltagare: Felix Johansson, Malin Nilsson, Lisa Kristianssen, Simon Gunnarsson och Rasmus Bjering.