Designstudio mobil, hösten 2017
ADIOS Amigos
Vi har jobbat tillsammans med spelföretaget Cosmic Picnic. Vi fick i uppdrag att utveckla en mobilt responsiv webbsida för företagets nya spel ADIOS Amigos som släpps nästa år. Våra primära mål under projektet var att användaren enkelt ska hitta den information denne söker, att skapa en känsla av spelet på webbsidan och att ge en rättvis bild av spelet.
Projektdeltagare: Petra Ahlqvist Nilsson, Emil Bergström, David Eriksson, Linnéa Johansson och Frida Larsson.
Pick a Tag
Pick a Tag gör det lättare för användare att upptäcka nya platser genom en detaljerad och enkel sökning med hjälp av taggar.
Projektdeltagare: Filip Henriksson, Solei Himmelvid, Josefine Hagelberg, Povel Gulin och Fanny Stray.
Båstad & Bjärehalvön
Vi fick i uppdrag av Båstad Turism & Näringsliv att vidareutveckla deras nuvarande applikation, Båstad & Bjärehalvön. Målet var att skapa en artefakt som förmedlar aktiv livsstil för att locka cyklister och vandrare att upptäcka möjligheterna som Båstad och Bjärehalvön har att erbjuda. Att bli en destination som förknippas med aktiv livsstil och bli det självklara valet vid cykel- och vandringsresor är det långsiktiga målet där denna artefakten ska spela en viktig roll.
Projektdeltagare: David Dalsmyr, Malin Jademyr, Amanda Kaikkonen, Max Lindroos och Felicia Stocklassa.
Go Mad
Vår uppdragsgivare för detta projekt var Go Make a Day. Problemet var att det är brist på lättillgänglig och korrekt information om allt som rör livsmedel, mat och dryck. Vår designlösning var en applikation där man kan söka eller skanna en produkt och får upp all information om en produkt, ursprung, innehåll och näringsvärde. Vår målgrupp är främst människor som är intresserade av livsmedel och bryr sig om vad de äter.
Projektdeltagare: Minna Danielson, Tove Swensson, Moa Almarsson, Jonathan Sjöström, William Hedin
Högskolan i Halmstad utbildningssidor
Högskolan i Halmstads webbplats är föråldrad och i nuläget finns begränsade möjligheter att presentera utbildningsprogrammen på ett innovativt sätt. Designteamet tog fram en mobilanpassad prototyp med de åtta utbildningsområdena i fokus. Användarna är de som letar efter högskoleutbildning. Uppdragsgivaren är Högskolan i Halmstad.
Projektdeltagare: Tove Ahlström, Markus Virtanen, Hanna Kron, Johanna Olsson och Magnus Ericsson.
Högskolan i Halmstad studentwebb
Uppdraget gick ut på att förbättra underflik ”Är student” på hh.se. Sidan som skapades var anpassad för mobilen i första hand och mer personlig för studenterna. Informationen på webbsidan strukturerades på ett mer lättillgängligt sätt, en sammankoppling till de olika systemen som studenterna använder implementerades och en profilsida skapades för studenterna där de kunde hitta relevant information för just dem.
Projektdeltagare: Benjamin Olsson, Kajsa Ailm, Abdullah Salman, Simon Axdorph och Linda Jivsäter.
Flower Concept
Vårt mål var att skapa en business-to-business del i en större förmedlingstjänst som ska underlätta för florister att kommunicera och skicka en order mellan butikerna. Tjänsten är tänkt att användas på en surfplatta.
Projektdeltagare: Almedina Tokovic, Özgur Özgurdamar, Gabriel Chamoun, Matilda Sander och Erik Nguyen.
Världsarvet Grimeton
Kunskapen om världsarvet Grimeton Radiostation är lågt, och därför är även besökarantalet låg. Målet är att öka kunskapen om Grimeton Radiostation och därmed besökarantalet, samt skapa en större målgrupp.
Projektdeltagare: André Carlsson, Annie Karlsson, Carolin Tynkkynen, Carolina Larsson och Oliver Weberg.