Sök personal
Sök bland våra professorer, lärare och övriga medarbetare
Personal vid Högskolan
Olga Rauhut Kompaniets
Universitetslektor
(
Akademin för företagande, innovation och hållbarhet
)
Arbetar med
Ekonomie doktor, forskare och universitetslektor i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring.
Programansvarig för Internationella marknadsföringsprogrammet (IMP).
Kursansvarig, examinator och föreläsare för flera kurser inom marknadsföring.
Forskningen jag bedriver fokuserar på följande områden:
- marknadsföring av platser och destinationer, platsvarumärke, turismmarknadsföring;
- sociala medier inom marknadsföring av platser och turismmarknadsföring, samt
- marknadsföring av vinsektor och vinturism i Sverige.
Min doktorsavhandling analyserade marknadsföring inom detaljhandeln; marketing-oriented management inom detaljhandel, samt marknadskommunikation inom detaljhandel.
Jag är en granskare för några peer-review tidskrifter inom företagsekonomi samt inom platsmarknadsföring, exempelvis “Place Branding and Public Diplomacy” (Palgrave Macmillan), “Journal of Place Management and Development” (Emerald), “Journal of Strategic Marketing” (Taylor&Francis), “Competitiveness Review” (Emerald), “Technological Forecasting and Social Change” (Elsevier), “International Journal of Managerial and Financial Accounting” (Inderscience publishers).
Personlig
- Google Scholar
- Min hisspitch - 45 sekunder om hur sociala medier förändrat destinationsmarknadsföring
- Min intervju för The Place Brand Observer om platsvarumärke och hållbarhet i Norden
- ResearchGate
- Min gästkrönika i Hallandsposten (2024, april 8). Tillsammans bygger vi Halmstads platsvarumärke