Personal vid Högskolan
Pernilla Granklint Enochson
Universitetslektor
( Akademin för lärande, humaniora och samhälle )
Arbetar med
Pernilla Granklint Enochson är lektor i utbildningsvetenskap med inriktning naturvetenskapernas didaktik vid Högskolan i Halmstad.
DeCoSTE (Designing and Enacting Coherent Science Teacher Education, syftet med detta projekt är att utarbeta ett gemensamt verktyg för att uppnå koherens i utbildningen. I detta projekt studerar jag studenternas förmåga att analysera sin egen undervisning utifrån några givna verktyg. Detta är ett erasmusprojekt i samarbete med forskare och lärarutbildare från universitet och högskolor i 7 lärosäten i Europa.
Projektet From Great To Excellent. I detta projekt har fokuserar på hur frågeställningar som är ämnad att styra ett regionalt projekt förändras i en hierarkiska uppbyggd organisation. Detta är ett samarbetsprojekt mellan Region Halland, fyra kommuner och Halmstad Högskola.
Projektet ”The relation between trends on large-scale science studies and how teaching and learning are constituted in science classrooms”. Fokus i denna studie var att undersöka hur och i vilken omfattning lärare använde dig av elevernas vardagliga erfarenheter när de behandlade ett ämnesstoff under lektionsintroduktionerna. Empirin analyserades utifrån tvåolika ramverk, dels utifrån Gillberts (2006) modell för hur kontexters tar sig i uttryck i en klassrumssituation och dels utifrån ett mer språkligt perspektiv med bärighet på litteracitet (Krajcik & Sutherland, 2010)
I min avhandling visade det sig att det som var riktigt svårt för eleverna att kopplasamman mer än två organsystem. Därför fokuseras en studie på förskollärares förståelse om vattnets väg genom kroppen och hur de föreställer sig att de skulle svara en förskoleelev som frågar var vattnet tar vägen i kroppen när de druckit vatten. I en annan studie analyseras vilka förkunskaper blivande grundskollärare har om vatten och dess väg genom kroppen.
Senaste publikationer
Artikel i tidskrift
Article in journal
A social semiotic lens to capture meaning-making of polymeric concepts during modelling in chemistry education
(2023) PublishedModeling as a Tool to Improve Second Language Learners’ Descriptions of Non-Spontaneous Chemistry Concepts
(2022) PublishedTeachers’ way of contextualising the science content in lesson introductions
(2021) PublishedLärares kontextualisering av ämnesinnehåll -Hybrida kontexter i NO-undervisningen
(2021) PublishedIdeas about the human body among secondary students in South Africa
(2015) PublishedStudents' ideas about the human body and their ability to transfer knowledge between related scenarios
(2012) PublishedFem elevers föreställningar om organsystem : vad händer i kroppen när vi dricker vatten?
(2011) Published
Kapitel i bok, del av antologi
Chapter in book
Coming to Terms with Feedback from Critical Friends : Reflections of Risks in a Swedish Regional Collaboration Project
(2022)
Konferensbidrag
Conference paper
Reflecting on Emerging Partnerships in Education – Experiences from a Swedish Regional Collaboration project
(2022)Modelling Based Teaching in Chemistry in a Multilingual Context – A Teaching Strategy to Improve Scientific Language of Second Language Learners?
(2021)Processing professional research questions : a collaborative development in schools?
(2020)Lärarstudenters förkunskaper om vattnets väg genom kroppen och vad de tror är viktigt för eleverna att veta.
(2020)Modellbaserat lärande i det flerspråkiga klassrummet : En undervisningsmetod i kemi för att främja naturvetenskaplig språkutveckling hos elever med svenska som andraspråk?
(2020)Transfer of knowledge from group work to participants' own practice in a course about research methodology
(2019)Transfer of Knowledge from Group Work to Individual Level in a Professional Learning Context
(2019)A Student-Active Approach to Science Models and Representation : A Way to Improve Scientific Language of Second Language Learners?
(2019)Coherence in science teacher education : Supporting preservice teachers´use of digital technologies in science
(2019)From process to a changed practice - How research questions are processed in a collaborative project
(2019)Preconceptions or a Community of Practice? Discursive Constructions of the Preschool Practice in Preschool Professionals Conversations about Collegial Development Work
(2019)Hur och på vilket sätt kopplar lärare samman No-undervisningen med elevernas vardag?
(2018)Teachers’ use of hybrid contexts as a means for negotiating the science content
(2017)Teachers’ Use of Hybrid Contexts as Means for Facilitating the Negotiation of the Science Content
(2016)On the Field of Tension of Media-Related Visual Cultures and the Demands of School – Empowering Teenage Pupils (in Sweden), and the Seeing Glasses as a Development of Camera Ethnography
(2016)Students’ Ideas about the Human Body among Secondary Students in South Africa and Sweden
(2015)Approaching classroom dialogues – Using spy glasses for data collection
(2015)Relating trends in large-scale science studies to how teaching and learning are constituted in different school environments in Sweden
(2015)Ideas about the human body among secondary students
(2013)Ideas about the human body among secondary students in South Africa and Sweden
(2012)Students´ understanding of the functioning of the human body in relation to their own health
(2008)Student understanding about water transport in the human body and why water is healthy
(2008)Students' understanding about the function of human body in relation to their own health
(2007)
Rapport
Report
Forskningsrapport FGTE : Sammanfattning 2017–2020
(2021)
Doktorsavhandling, sammanläggning
Doctoral thesis, comprehensive summary
Om organsystemens organisation och funktion : analys av elevsvar från Sverige och Sydafrika
(2012)
Licentiatavhandling, monografi
Licentiate thesis, monograph
Elevers föreställningar om kroppens organ och kroppens hälsa utifrån ett skolsammanhang
(2009)
Manuskript (preprint)
Manuscript (preprint)
Similarities and differences in students' ideas about the human body and health in South Africa and Sweden
()