Personal vid Högskolan
Annika Forsler
Universitetslektor
( Akademin för lärande, humaniora och samhälle )
Arbetar med
Annika Forsler har disputerat i biologididaktik (2024) och är universitetslektor i naturvetenskapernas didaktik och skolutvecklingsfrågor. Annika undervisar på Förskollärarutbildningen, Grundlärarutbildningen, KPU och Ämneslärarutbildningen. Annikas forskningsintresse består av tre huvudsakliga inriktningar: Utbildning för hållbar utveckling, skolutveckling, och lärares Pedagogical Content Knowledge (ämnesdidaktisk kunskap).
Senaste publikationer
Artikel i tidskrift
Article in journal
Teaching for sustainable development in vocational education
(2024) PublishedWhat and why in teaching about sustainability – Swedish science teachers' emphasis on content choice when teaching Sustainable Development
(2024) PublishedCollective pedagogical content knowledge for teaching sustainable development
(2024) PublishedCapturing and Developing Teachers’ Pedagogical Content Knowledge in Sustainable Development Using Content Representation and Video-Based Reflection
(2024) Published
Konferensbidrag
Conference paper
Collective Pedagogical Content Knowledge to Develop Teaching About Sustainability Issues
(2024)Capturing and Developing Science Teachers’ Pedagogical Content Knowledge using Video Reflection and Content Representation : In the Framework of the Refined Consensus Model
(2023)Upper secondary school principals’ reasoning about ESD
(2022)
Doktorsavhandling, sammanläggning
Doctoral thesis, comprehensive summary
The Role of Pedagogical Content Knowledge When Teaching Sustainable Development in Science Education
(2024)