IT-support
Du kan få IT-support via Helpdesk, Högskolans digitala supporttjänst för studenter och personal. I Helpdesk kan du själv anmäla IT-ärenden som du behöver hjälp med.
IT-support via Helpdesk
Om du behöver stöd i IT-frågor anmäler du ett ärende i Helpdesk eller skickar ett mejl till helpdesk@hh.se där du beskriver vad du behöver hjälp med.
Du kan logga in i Helpdesk med inloggningsuppgifterna till ditt studentkonto. I Helpdesk kan du utöver att anmäla IT-ärenden även själv ändra lösenord till konton som du som student har i Högskolans system och programvaror.
Logga in i Helpdesk här
Du kan logga in i Helpdesk via inloggningsknappen nedan.

Driftstörningar
När något av Högskolans IT-system eller program tillfälligt inte fungerar som det ska kan du läsa om driftstörningarna nedan, hålla dig uppdaterad kring när problemen förväntas bli lösta samt se när ett ärende är avslutat. Här nedan ser du de senaste driftstörningarna.

2025-04-16 11:25:00 | |
![]() | Undvik störningar – planera omstart för Windows 11 |
Många PC-datorer har automatiskt laddat ner Windows 11 och inväntar omstart. Det är en omfattande uppdatering som kan ta 45 min till 2 timmar. För att undvika störningar i ditt arbete – starta gärna om datorn efter arbetsdagens slut eller när den inte ska användas. Stäng | |