Helpdesk

Helpdesk är en tjänst för studenter och personal. Där kan du själv anmäla ärenden för att få hjälp med olika saker inom Högskolan.

I Helpdesk kan du framför allt kontakta IT-supporten, men också Servicecenter och biblioteket eller få hjälp med sådant som till exempel rör Studentladok, lärplattformen, passerkort och lokaler. I Helpdesk kan du även ändra dina lösenord.

För medarbetare på Högskolan

Är du anställd kan du också till exempel skriva ut klasslistor och uppdatera vissa av dina uppgifter i personaldatabasen via Helpdesk.

Självbetjäning
Aktuellt
2020-06-25 08:00
Interna nätverksproblem på HH
Under morgonen idag 25/6 mellan 08:00 och 09:30 var det problem med nätverket på HH. Detta medförde att de flesta tjänster som www.hh.se, Helpdesk, SSO-login med flera inte fungerat. Felet berodde på en router som hängt sig. Nätverket fungerar nu men räkna med viss instabilitet under dagen. /Karl - IT-chef

Stäng
2020-06-23 20:00
Omstart av router
Kortare avbrott av all datortrafik, både internt och externt, vid omstarten.

Stäng
2020-06-23 07:00
KLART Driftstopp gate01.hh.se ( remoteserver för T108)
Stopp i driften på morgonen. Klart vi 8:00

Stäng
2020-05-14 23:00
Underhåll av student "hemkatalog" och GPU lab
Kort driftstörning i följande tjänster: - nätdisk student, (empok H:) - GPU lab maskiner Om det ej går att logga in, försök igen efter ett par minuter.

Stäng
2020-05-11 20:00
Underhåll av "hemkatalog" och "webbinloggning (IDP)" [KLART]
Kort driftstörning i följande tjänster: - nätdisk, norpin/empok (personal/student) - Webbinloggning, IDP Om det ej går att logga in, försök igen efter ett par minuter.

Stäng

uppdaterad

2020-03-16

Kontakt

Dela

Kontakt