Support

Om du behöver IT-support eller vill felanmäla något kan du skicka ett ärende via vår helpdesk. Behöver du hjälp med frågor som rör dina studier kan du kontakta Servicecenter.

Helpdesk

Helpdesk är en tjänst för studenter och personal. Där kan du själv anmäla ärenden för att få hjälp med olika saker inom Högskolan.

I Helpdesk kan du framför allt kontakta IT-supporten, men också Servicecenter och biblioteket eller få hjälp med sådant som till exempel rör Studentladok, lärplattformen, passerkort och lokaler. I Helpdesk kan du även ändra dina lösenord.

För medarbetare på Högskolan

Är du anställd kan du också till exempel skriva ut klasslistor och uppdatera vissa av dina uppgifter i personaldatabasen via Helpdesk.

Självbetjäning
Aktuellt
2020-08-10 11:19
KLART - Telefonistörningar
Telenor har driftstörningar i södra Sverige. Därför är det svårt att ringa till eller från Högskolan.

Stäng
2020-08-03 10:54
Inloggningsproblem i Primula
Det är svårigheter att logga in i Primula, pga tekniska orsaker hos leverantören. Kan du inte logga in med din vanliga webbläsare - använd Firefox eller "gamla" Internet Explorer.

Stäng
2020-06-25 08:00
Interna nätverksproblem på HH
Under morgonen idag 25/6 mellan 08:00 och 09:30 var det problem med nätverket på HH. Detta medförde att de flesta tjänster som www.hh.se, Helpdesk, SSO-login med flera inte fungerat. Felet berodde på en router som hängt sig. Nätverket fungerar nu men räkna med viss instabilitet under dagen. /Karl - IT-chef

Stäng
2020-06-23 20:00
Omstart av router
Kortare avbrott av all datortrafik, både internt och externt, vid omstarten.

Stäng
2020-06-23 07:00
KLART Driftstopp gate01.hh.se ( remoteserver för T108)
Stopp i driften på morgonen. Klart vi 8:00

Stäng

Servicecenter

Servicecenter finns i glasgången vid vår huvudentré. Här kan du få personlig hjälp med frågor som rör dina studier. Har du däremot IT-frågor ska du kontakta IT-supporten via helpdesk.

Öppettider i Servicecenter

Besök: måndag–fredag kl. 10–13 tills vidare

Telefon: måndag–fredag kl. 8–16

  • Om du vill ha din tenta skannad eller behöver ett intyg kan du mejla servicecenter@hh.se. Skriv med ditt namn, personnummer och vilken tenta det i så fall gäller.
  • För övriga frågor kan du ringa 035-16 71 00 eller mejla servicecenter@hh.se.
Tre personer står i servicecenter och pratar med en kvinna på andra sidan disken. Foto.

Campus Varberg

Du som läser Sjuksköterskeprogrammet i Varberg hittar information om Campus Varberg här.

Öppettider reception

Måndagar: kl. 9–12
Onsdagar: kl. 9–12

Avvikande öppettider i sommar

Juli och augusti: stängt

Kontakt

Telefon (växeln): 035-16 71 00 (all telefoni går via Halmstad)

Mejl: servicecenter@hh.se

Fax: 0340-67 64 19

Besöksadress:
Högskolan i Halmstad
hus B, våning 3, Skeppsgatan 3,
432 44 Varberg

Postadress:
Högskolan i Halmstad
Akademin för hälsa och välfärd
432 80 Varberg

uppdaterad

2019-09-17

Kontakt

Dela

Kontakt

    • IT-support

    • Logga in och anmäl ett ärende i helpdesk eller mejla till:

    • helpdesk@hh.se