IT-support och Helpdesk
Helpdesk är en tjänst för studenter och personal. Där kan du själv anmäla ärenden för att få hjälp med olika saker inom Högskolan.
I Helpdesk kan du framför allt kontakta IT-supporten, men också Servicecenter och biblioteket eller få hjälp med sådant som till exempel rör Studentladok, lärplattformen, passerkort och lokaler. I Helpdesk kan du även ändra dina lösenord.
För medarbetare på Högskolan
Är du anställd kan du också till exempel skriva ut klasslistor och uppdatera vissa av dina uppgifter i personaldatabasen via Helpdesk.
Inloggning och driftstörningar


2021-01-18 00:00 | |
![]() | KLART - Certifikatsproblem TimeEdit |
Vår leverantör TimeEdit har problem med ett certifikat vilket innebär att det är problem att logga in och visa scheman.
Det är felanmält och vi inväntar lösning från TimeEdit.
/Karl IT-chef Stäng | |
2021-01-09 | |
![]() | KLART - Blackboard stängt 9-10 januari |
Blackboard uppgraderas under helgen 9-10/1 2021
Stäng | |
2020-11-11 09:02 | |
![]() | KLART - Blackboard - Problem med att nå Blackboard |
Just nu är det problem med att logga in i Blackboard.
Vi håller på att felsöka problemet och kommer att löpande informera när vi vet mer.
- 09:21 Ett team på Blackboard håller just nu på att arbeta med att lösa problemet
- 10:01 Drift är nu återställd! Stäng | |
2020-10-28 10:33 | |
![]() | KLART - Utskriftsproblem |
Skriva ut via e-post till secureprint@hh.se fungerar inte.
Stäng | |
2020-10-26 08:03 | |
![]() | KLART - Nätverksproblem |
På morgonen har det varit problem med Högskolans nätverk, felsökning pågår och åtgärder är vidtagna.
Slutlig uppdatering
Samtliga detekterade fel med anledning av detta är nu lösta.
Uppdatering 16:00
Felet är nu identifierat och en temporär lösning är implementerad. Fortsatta åtgärder är under övervägande.
Uppdatering 13:25
Tyvärr kvarstår fortfarande en del olösta nätverksproblem, bland annat relaterat till Eduroam och ett antal andra system. Vi kan inte ge en tidsuppskattning på när problemen är lösta. Stäng | |