Helpdesk

Helpdesk är en tjänst för studenter och personal. Där kan du själv anmäla ärenden för att få hjälp med olika saker inom Högskolan.

I Helpdesk kan du bland annat kontakta Servicecenter, IT-support och biblioteket eller få hjälp med sådant som till exempel rör Studentladok, lärplattformen, passerkort och lokaler. I Helpdesk kan du även ändra dina lösenord.

För medarbetare på Högskolan

Är du anställd kan du också till exempel skriva ut klasslistor och uppdatera vissa av dina uppgifter i personaldatabasen via Helpdesk.

Självbetjäning
Aktuellt
2019-08-01
Ny adress till Blackboard
Blackboard nås nu på http://bb.hh.se

Stäng
2019-04-05 19:00
KLART Zimbra (e-posten) stängd
På grund av oförutsedda tekniska problem så är epost-systemet (Zimbra / mail.hh.se) stängt. Systemet beräknas vara i drift igen 2019-04-06, 14:00 (lördag).

Stäng
2019-04-02 09:35
o365 / Epost för studenter - Ditt lösenord går ut idag
I o365 / mail för studenter kommer en ruta upp som säger att lösenordet slutar fungera idag. Lösenordet kommer inte sluta fungera. Detta är en standardtext och vi kan inte ändra texten. Meddelandet skall komma upp 365 dagar efter att du satt ditt lösenord och det kan då vara en god ide att byta lösenord. Man byter lösenord på https://www.hh.se/helpdesk eller https://account.hh.se

Stäng
2019-04-02 08:21
KLART - Driftstörning hos Box
Går fn inte att logga in. Problemet hos sunet.

Stäng
2019-03-28 15:00
KLART: Driftstopp epost och Office 365 tjänster för studenter
Under denna tid kommer det inte att vara möjligt att logga in. Vi ändar i bakomliggande system för inloggning.

Stäng

uppdaterad

2019-06-07

Kontakt

Dela

Kontakt