Studieavbrott
Om du inte planerar att gå den utbildning som du redan har registrerat dig på ska du anmäla ett studieavbrott till Högskolan.
Två olika typer av studieavbrott
Tidigt avbrott (görs under utbildningens tre första veckor)
- Avbryter du dina studier inom tre veckor från kursstart (och inte har tagit några poäng) kan du söka kursen/programmet igen i konkurrens med andra sökande vid ett annat tillfälle.
Avbrott efter tre veckor
- Gör du ditt avbrott senare än tre veckor efter kursstart kan du inte söka kursen igen.
- I mån av plats kan du registrera dig på utbildningen igen genom att kontakta kursansvarig. De poäng som du redan har fått godkänt på ligger kvar i Studentladok och påverkas inte.
Innan du gör studieavbrott på program är rekommendationen att du pratar med din programansvarig.
Olika sätt att anmäla studieavbrott
- I Studentladok – Här kan endast avbrott på kurs göras, ej avbrott på program.
Studentladok Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. - Genom att fylla i och skicka in ett webbformulär. Du når formuläret via länken nedan.
Anmälan om studieavbrott - webbformulär - Via mejl till servicecenter@hh.se. Skriv med ditt personnummer och utbildningens namn. Studieavbrottet kommer att gälla från det datum då du skickar in mejlet.