Prestigefull utmärkelse till Högskolans film

Varje år arrangeras Publishingpriset som är en prestigefylld tävling i reklambranschen. I år vann Högskolan i Halmstad och reklambyrån Oh My från Halmstad pris för bästa reklamfilm i kategorin ”Filmer som marknadsför företag och verksamheter”.

”Vi strävade efter autenticitet. De studenter som står i begrepp att välja högskola eller universitet tror vi vill veta hur det verkligen är på skolan. På riktigt. Därför utgick vi från campusmiljön som är väldigt attraktiv i Halmstad.”

Philip Norén, regissör på Oh My

Juryns motivering löd: ”För utmärkt tempo, snygga klipp och genomarbetad scenografi”.

– Vi tyckte själva att filmen blev fantastiskt bra och verkligen fångar den känsla som vi vill förmedla av vårt campus och våra duktiga och aktiva studenter, säger Selma Sedelius, kommunikationschef på Högskolan i Halmstad.

Filmen ”En innovativ högskola där olika perspektiv möts” skildrar den innovationskraft som kännetecknar Högskolan i Halmstad och tanken var att utgå från faktiska miljöer och studenter för att skapa en dokumentär känsla.

– Vi strävade efter autenticitet. De studenter som står i begrepp att välja högskola eller universitet tror vi vill veta hur det verkligen är på skolan. På riktigt. Därför utgick vi från campusmiljön som är väldigt attraktiv i Halmstad, kommenterar Philip Norén, regissör på Oh My.

Ökat antalet förstahandssökande

Reklamfilmen var en del av en marknadsföringssatsning som, tillsammans med att Halmstad är en populär studentstad och att Högskolan har attraktiva utbildningar, hjälpte Högskolan i Halmstad att öka antalet förstahandssökande långt mer än genomsnittet bland Sveriges lärosäten vid vårens ansökningsperiod.

– Vi har sett tydligt ökade ansökningssiffror som ett resultat av vår kampanj, där filmen är en del, och nu fick vi en annan sorts kvitto på att filmen verkligen är något utöver det vanliga, säger Selma Sedelius.

Teamet bakom

Oh My i samarbete med Gawi Film och Anders A Bildreportage AB på uppdrag av Högskolan i Halmstad. Oh My: Fanny Holländer (art director), Philip Norén (regissör), Frida Öhman (projektledare), Anna Thanner (strateg och copywriter), Manja Bååth (copywriter), Christian Albinsson (kundansvarig). Högskolan i Halmstad: Niclas Rosander (marknadsförare), Helena Bengtsson (internationell kommunikatör).

Publicerad

2020-11-11

kontakt

  • Ingen giltig användare vald.

Dela

Kontakt