Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2017-10-11. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.
Kopplat till varje studentkonto finns ett personligt filutrymme. Det är där du bör spara dina dokument och filer. Det är det enda sättet du kan vara säker på att filerna finns kvar nästa gång du vill komma åt dem. Du kommer åt dem oavsett vilken av Högskolans datorer du har loggat in på.
På Windows hittar du det under "Network Locations". En diskikon med ditt användarnamn bredvid.
Alla studenter får 200 MB personligt filutrymme.
Logga in på helpdesks självbetjäning för att se hur mycket utrymme du har kvar.
Behöver du mer utrymme t.ex. för exjobb - logga in på helpdesk och lägg ett IT-support-ärende om att du behöver mer utrymme.
Varje natt tas en säkerhetskopia, som lagras i ett år. Det innebär att om en fil som ligger på ditt filutrymme av någon anledning försvinner eller går sönder finns det en möjlighet att få tillbaka filen från säkerhetskopian.
För att få tillbaka försvunna eller trasiga filer lägger du ett IT-support-ärende i helpdesk.
I ärendet måste du ange:
Information sparad på lokala datorer kan försvinna när som helst. Ingen backup eller annan arkivering sker normalt på lokala datorer.
Vill du komma åt dina filer när du INTE är på skolan eller när du kör på högskolans trådlösa nät gör du det via https://myfiles.student.hh.se Logga in med ditt studentkontos användarnamn och lösenord.
Om du har tillgång till flera studentkonton har du också flera lagringsutrymmen. Det är dock inte möjligt att ha mer än en anslutning aktiv till lagringsutrymmet samtidigt. Detta innebär att om du vill kopiera filer mellan de olika kontona måste du logga in på https://myfiles.student.hh.se.