Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2017-08-09. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.

Helpdesk

Helpdesk är en tjänst som riktar sig till studenter och personal vid Högskolan i Halmstad. Där kan du få hjälp med viss teknisk support och frågor som rör administrationen av dina studier.

Självbetjänande helpdesk

Via Högskolans självbetjänande helpdesk kan du t.ex. anmäla ärenden till Campusservice, Utbildningsstöd eller Kommunikation och byta dina lösenord.

Är du anställd kan du också t.ex. skriva ut klasslistor och uppdatera dina uppgifter i personaldatabasen.

Bemannad helpdesk

Studenter kan utnyttja Servicecenter som finns vid Högskolans huvudentré vid Trade Center för att få personlig hjälp. Vid frågor om särskilda program som används i undervisningen, kontakta din lärare.

Självbetjäning
Aktuellt
2017-09-15 09:00
Prestandaproblem med Box.com
Tjänsten fungerar nu som vanligt igen. Stora prestandaproblem med Box-tjänsten just nu. Felanmält till leverantören av tjänsten.

Stäng
2017-08-24 15:00
Problem med Blackboard - Åtgärdat
28/8 09:30 Sedan måndag morgon fungerar överföringarna till Blackboard korrekt igen 25/8 16:00 Problemet med överföringen är nu löst men vissa störningar kan förekomma under helgen. ==== Problemen från onsdag-torsdag löstes torsdag eftermiddag. Men det har återigen blivit problem med överföringen. Registreringar/kurser och konton är uppdaterade till status av torsdag eftermiddag. Senare ändringar har ännu inte kommit över till Blackboard === Överföringen av uppgifter till Blackboard fungerar inte. Det innebär bl a att - nya studentkonton inte kan logga in på Blackboard. - registeringar inte syns, dvs man ser inte de kurser man nyligen registrerat sig på. - nyskapade kurser finns inte på Blackboard Blackboard felsöker

Stäng
2017-06-29 09:16
Inloggning på Box och Adobe Connect funkar inte
Just nu går det inte att logga in på Box och Adobe Connect. Felet ligger på nordisk nivå. Vi bevakar och meddelar när vi vet mer. ( se http://www.nunoc.org/nunocweb/ticket.php?key=NORDUNETTICKET-4545 )

Stäng
2017-05-16 23:00
Kort stopp av servern för hemkataloger (personal) [KLART]
Servicearbete kommer att ske på servern för Hemkataloger. Detta gör att filer på H: och delade kataloger på norpin inte kommer att vara nåbara under denna tid.

Stäng
2017-05-14 00:30
Problem med inloggning under söndagen
Under söndagen hade vi tekniska problem med inloggningen mot vissa system. Detta är nu löst och allt bör fungera igen. Högskolans tekniska problem har *inget* samband med den globala IT-attacken som just nu pågår.

Stäng
Sidan uppdaterad 2017-08-09