Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2017-04-12. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.

Avdelningen för ekonomi

Avdelningen innefattar ämnesområden med särskilt fokus på företagsekonomi. Ämnesgrupper som finns inom avdelningen är marknadsföring, organisation och ledarskap, redovisning/finansiering, nationalekonomi, och juridik.

Vår forskning och utbildning fokuserar på strategisk ledning, internationell marknadsföring och entreprenörskap samt ekonomi.

Avdelningen består av cirka 35 personer, inklusive ett antal doktorander inom Innovationsvetenskap. Det är en verkligt internationell miljö och avdelningen är del i flera internationella utbytesprogram och forskningssamarbeten.

Forskning

Avdelningens forskare tillhör forskningsmiljön Centrum för Innovation, Entreprenörskap och Lärande (CIEL) och bidrar med särskilt stark forskning inom entreprenörskap och internationell marknadsföring.

Sidan uppdaterad 2017-04-12